No 26. marta Latgales vēstniecības GORS Mākslas galerijā skatāma Krievijā dzimušā, bet Latgalei un Daugavpilij piederīgā mākslinieka Leonīda Baulina (1945–2002) darbu izstāde “Post Scriptum”. 5. aprīlī plkst. 17.00 notiks sarunas par mākslinieku izstādē un tikšanās ar mākslinieka dzīvesbiedri Vandu Baulinu.
Daugavpils mākslinieka Leonīda Baulina darbu retrospekcija, kurā skatāmi darbi, kas saglabāti mākslinieka ģimenes kolekcijā, Latgales vēstniecībā GORS Rēzeknē nav nejauša – savā daiļradē mākslinieks ir bijis īstens Latvijas un Latgales patriots. Viņš allaž ir smēlies iedvesmu, gleznojot Latvijas dabas ainavas, tās pilsētiņu skatus, novērotos sadzīves sižetus. Leonīds Baulins ir piederīgs Latgalei ar visu savu daiļradi. Dzimis Krievijā, Vologdas apgabalā, ar ģimeni pārcēlies uz Daugavpili 1951. gadā sešu gadu vecumā – te, Latgalē, arī pavadījis visu savu turpmāko dzīvi. Ar zīmēšanu aizrāvies kopš bērnības, apmeklējot zīmēšanas pulciņus. Pusaudža vecumā studijas aizsācis Gorkijas (tagad Ņižnijnovgoroda) Mākslas koledžā, kas savā laikā bijusi viena no spēcīgākajām valstī. Tomēr pabeigt to nebija lemts, jo 1962. gadā, aizraujoties ar simbolisma novirzienu mākslā un, konkrēti ar Mihaila Vrubela daiļradi, pēdējā kursā Baulins tika izslēgts no koledžas. Studijas augstskolā aizsācis tikai pēc dienesta armijā 1968. gadā Latvijas Mākslas akadēmijā (LMA) Rīgā. Leonīda Baulina skolotāji LMA bijuši Konrāds Ubāns, Boriss Bērziņš, Gunārs Zemgals. Turpretim savas daiļrades dažādos posmos ir ietekmējies no tādu mākslas pasaules gigantu darbiem kā Andrē Derēns, Roberts Falks, Vasilijs Kandinskis, Pauls Klē.
Mākslinieka radošā amplitūda ir pārsteidzoši plaša. Glezniecībā Leonīdam Baulinam svarīgākais šķitis parādīt formu saspēli un gaismas stāvokli. Ne mazāk ievērības cienīgas ir mākslinieka grafikas, kas izceļas ar sižetu daudzveidību un līniju izsmalcinātību. Baulina daiļradē ir jūtama mūzikas ietekme, kam varam izsekot viņa darbos, īpaši mūža nogalē – “Himna” (1992), “Istabas serenāde” (1994), “Spēlmanis” (1995), “Nordmuzik” (1994), “Duo”, “Duo II” (1998) u. c.
Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzeja 2018. gadā izdotajā Leonīda Baulina katalogā gleznotāja Valda Mežbārde raksta: “Apzināti izmantojot kubisma, impresionisma un citus modernisma mākslinieciskos principus, mākslinieks izveidojis savdabīgu rokrakstu, kur ar specifisku telpas izjūtu un ģeometrisku stilizāciju radījis nosacītu, nostalģisku pasaules tēlojumu. Mākslinieka radītie tēli aizved skatītājus smalkajā un noskaņām bagātajā mūzikas pasaulē. Perfekti pārvaldot klasisko glezniecību, mākslinieks prasmīgi eksperimentēja un improvizēja. Mākslinieka kompozīcijas balstītas uz krāsu un ritmu kārtojumiem. Viņa darbi ir kā poēmas, kuras, vienlaikus būdamas gan priekpilnas, gan skumjas, iemieso harmoniju. Mākslinieks izmantojis eļļas, akvareļa, zīmuļa u. c. tehnikas.”